Infografik: 21 Fakta Memupuk Hubungan yang Bahagia

Setiap pasangan pasti akan pernah rasa risau akan masa depan hubungan mereka. Adakah akan bahagia, atau sebaliknya. Dalam memupuk hubungan yang bahagia, masing-masing haruslah membuat peranan masing-masing dalam memastikan hubungan yang sentiasa bahagia.

Mengapa memupuk hubungan yang bahagia itu penting? Dalam beberapa kajian mendapati bahawa pasangan yang bahagia mampu meningkatkan produktiviti dan juga meningkatkan pendapatan mereka secara tidak langsung. Oleh itu, salah satu perkara yang harus dijaga dalam meningkatkan pendapatan adalah memastikan hubungan bersama pasangan kita sentiasa bahagia dan positif. Untuk itu, kita juga harus tahu kaedah atau perkara-perkara yang mampu membina hubungan yang lebih bahagia bersama pasangan kita.

Apakah yang boleh memupuk hubungan yang bahagia? Infografik di bawah ini akan menunjukkan fakta-fakta hubungan yang bahagia, yang dipetik daripada jurnal-jurnal akademik dan beberapa sumber lain dari sudut akademik oleh sarjana Barat.


Walaubagaimanapun, kita sebagai umat Islam juga tidak harus meninggalkan nilai-nilai agama kita dalam membina hubungan yang bahagia. Jadikanlah Rasulullah s.a.w sebagai idola yang baik untuk kita ikuti dalam membina hubungan yang bahagia dalam rumah tangga.

Sumber: Happify

Catat Ulasan

0 Ulasan